Der Vortrag basiert auf dem Paper COVID-19 and the Dilemma of Transport Policymaking und integriert ein Update anhand der aktuellsten Daten.
Abstract: This short paper sets out the basic dilemma of transport policy making today, as how to strike the balance between the benefits of accessibility and the induced externalities in terms of sprawl, gree-house gas emissions and congestion. The impacts of the Corona-19 pandemic sharpens the dilemma. They are presented using a large Swiss GPS tracking panel collected at the IVT, ETHZ in conjunction with WWZ, Universität Basel. The facets presented are the share of mobiles, miles travelled by mode and work status. The paper concludes with a discussion of possible solutions in the expected "new normal" at the pandemic.
Kay Axhausen ist Professor, Autor und Lehrstuhlinhaber für Verkehrsplanung und Transport-systeme an der ETH Zürich. Davor war er etwa am Imperial College London und der University of Oxford tätig. Sein Forschungsinteresse gilt hauptsächlich dem Mobilitätsverhalten und der Transportplanung. Zuletzt widmete er sich u. a. dem Projekt MOBIS-COVID-19, bei welchem das aktuelle, durch Einschränkungen veränderte Mobilitätsverhalten während der Corona-Pandemie in der Schweiz erforscht wird.
Freitag, 24. September 2021| 08:30 – 10:00
unicorn | Villa, Conference Deck (8010 Graz, Schubertstraße 6a, Dachgeschoß)
Aufgrund der COVID-19-Situation ist eine Anmeldung erforderlich via E-Mail an wegcenter(at)uni-graz.at. Darüber hinaus gelten die 3G-Regeln.